Samochód na gaz - za i przeciw
Po przejechaniu 20 tys. km zwraca się koszt instalacji gazowej, a samochód, który przejechał 160 tys. km na paliwie gazowym... zarobi na nowy, gdyż tyle można zaoszczędzić.
Większość obiegowych poglądów na temat instalacji gazowej w samochodach to niepotwierdzone mity.
Mit pierwszy - to przekonanie, że instalacje gazowe są niebezpieczne. Według badań ADAC (niemiecki automobilklub zrzeszający ponad 14 milionów kierowców) rozerwanie zbiornika nie jest możliwe podczas pracy silnika, a w czasie wypadku do zapłonu dochodzi zazwyczaj... z powodu rozlanej benzyny.
Mit drugi - montaż instalacji nie opłaca się, a gaz niszczy silnik samochodu. Montaż instalacji faktycznie nie opłaca się w przypadku, gdy samochód stoi w garażu. Jednak po przejechaniu 20 tys. km zwraca się użytkownikowi koszt inwestycji. Co więcej, po przejechaniu 150-160 tys. km oszczędności w porównaniu do cen benzyny pozwalają na zakup... nowego samochodu.
LPG – cztery szybkie fakty:
1. Pojazdy napędzane LPG są ekonomiczniejsze dla tych, którzy jeżdżą na długich dystansach
2. Emisje zanieczyszczeń z silników napędzanych LPG są o wiele niższe niż te zasilanymi paliwami tradycyjnymi.
3. Producenci układów LPG muszą spełnić wiele norm bezpieczeństwa ponieważ gaz jest przechowywany pod ciśnieniem, najczęściej blisko pasażerów siedzących z tyłu.
4. Zbiorniki z LPG zajmują dużo miejsca. Wydajność do przechowywania gazu wynosi 80 proc objętości zbiornika.
[źródło http://moto.onet.pl/1621363,1,samochod-n...ode=19094]