Forum - HAJLO.COMmunity [ forum dyskusyjne, kasa za posty, forum młodzieżowe, forum wielotematyczne ]



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Wstęp do pozycjonowania
(17-08-2010 10:34) #1

Wstęp do pozycjonowania

1. Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej potężnych form promocji stron internetowych. Już od wielu lat, przeglądarki internetowe generują olbrzymi ruch na stronach znajdujących się na ich szczytach. Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się co zrobić, żeby też być na szczytach wyszukiwarek to odpowiedzią jest właśnie ? wypozycjonować ją!

W przeszłości wystarczyło mieć dobrze dobrane meta-tagi, stronę na porządnym poziomie i to właściwie wystarczało, żeby mieć szanse na najwyższe pozycje dla danych fraz.
Dzisiaj trzeba się nieco bardziej wysilić. Na drodze do wypozycjonowania strony czekają teraz takie przeszkody jak filtry nadawane przez Google, blokady, bany ? wszystko to, aby przeszkodzić nieuczciwym pozycjonerom (używającym robotów, skryptów, programów) i spamerom masowo dodającym linki do strony w miejscach które nie są do tego przeznaczone.

Czego nie robić, aby czuć się bezpiecznym:

? Dodawać stronę nie więcej niż do 20-30 katalogów dziennie
? Wymieniać się linkami tylko ze stronami podobnymi tematycznie
? Nie wstawiać linka do złych kategorii w katalogach stron
? Nie umieszczać masowo słów kluczowych w opisie strony

Kolejne rozdziały dadzą ogólny zarys na czynności związane z pozycjonowaniem.

Jeżeli posiadając wiedzę z tego artykułu zaczniesz pogłębiać znajomość ich zastosowania, z całą pewnością osiągniesz sukces.
Pamiętaj tylko, że pozycjonowanie to nie jest proces, trwający tydzień, czy dwa. Na efekty pracuje się czasami długimi miesiącami, więc nie zniechęcaj się, tylko pracuj!


2. Katalogowanie strony

Umieszczenie strony w jak największej ilości katalogów, jest znaczącym elementem procesu pozycjonowania. Musisz jednak zwrócić uwagę, jakie katalogi są dla Ciebie ważne, a przez jakie po prostu marnujesz swój czas.

Za pomocą narzędzi opisanych w ostatnim rozdziale, możesz przeanalizować jaki strona (w tym przypadku katalog) ma PageRank, ile ma zaindeksowanych stron w Google, ile linków zewnętrznych prowadzi do katalogu itp. To wszystko świadczy o jego wartości.

Musisz również zwrócić uwagę na to, czy katalog nie jest internetowym ?śmietniskiem? linków, z całą gamą bezsensownych i pustych kategorii, wypełnionym reklamami innych katalogów i Google Adsense.

Jako, że katalogowanie ma coraz mniejsze znaczenie, należy zwracać uwagę na to czy strona nie jest kolejną kopią skryptu Qlweb (to właśnie ten skrypt najczęściej spotyka się w sieci), do której autor nie przywiązuje żadnej wagi. Dobrze jest wybierać katalogi ze skryptem autorskim, to świadczy o pewnym zaangażowaniu właściciela w jego jakość.

O wiele skuteczniejsze niż katalogi są tak zwane ?precle? - strony o charakterze blogów, które polegają na dodawaniu artykułów napisanych przez Ciebie, w które to wplecione byłyby linki do Twojej strony. W tej sposób zdobywasz dobre linki pozycjonujące.


Pamiętaj, żeby nie katalogować stron masowo i zgodnie z poradami umieszczonymi powyżej nie przekraczać ilości 20-30 katalogów (precli) dziennie!


3. Zdobywanie linków

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest wymiana, bądź kupowanie linków. Oczywiście tylko z wartościowymi stronami.


Aby link miał dla Ciebie jakąkolwiek wartość, powinieneś kupować, bądź wymieniać się jedynie z serwisami, które są podobne tematycznie do Twojej strony, czyli np. jeżeli masz stronę z dowcipami, powinieneś zdobywać linki na stronach związanych z humorem.


Zwracaj uwagę, czy strona na której zdobywasz link nie umieszcza w stopce (albo w innym elemencie strony) kilkudziesięciu innych linków (często zdarza się to podczas gdy jej webmaster handluje tanimi linkami na serwisach aukcyjnych). Wtedy link na niewiele Ci się przyda?


Tak samo ważne jest to, czy strona na której ma się znaleźć Twój link, jest zaindeksowana w wyszukiwarkach. W przypadku Google, możesz to sprawdzić wpisując w pole wyszukiwania:

site:adres_strony

wyświetlą Ci się wszystkie zaindeksowane podstrony serwisu. Możesz też sprawdzić to łatwiej, za pomocą narzędzi podanych w ostatnim rozdziale.


Google uważa masową wymianę linków ze stronami nie powiązanymi ze sobą tematycznie za nieetyczne.


4. Optymalizacja kodu strony

Twoja strona powinna być napisana tak, żeby była przyjazna wyszukiwarkom (ang. SEO Friendly), czyli:

? W znaczniku <title></title> umieść jedno najważniejsze słowo kluczowe, wplecione w tytuł strony

? Dobrze zdefiniuj meta-tagi, a w opisie strony umieść jedno, do dwóch najważniejszych słów kluczowych


? W celu indeksacji strony, umieść <META name=?Robots? content=?index,follow?> (Jeżeli chcesz mieć kontrolę nad tym które pliki mają być zaindeksowane w Google a które nie, zapoznaj się z budową meta-tagu ?Robots?

? Używaj nagłówków! <h1>-<h6> ma to duże znaczenie dla pozycjonowanych fraz


? Używaj wyróżnień tekstu: <u>, <i>, <b>

? Nie przesadzaj z natężeniem słów kluczowych w wartościach takich atrybutów jak ?alt=??, bo może to być uznane za spam.



Na dobrą optymalizację składa się nie tylko modyfikacja kodu,
ale również treści zawartych na stronie.


5. Przydatne pojęcia


SEO ? (ang. Search Engine Optimization) ? inaczej pozycjonowanie


SERP - (ang. Search engine results page) - wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce


PR ? PageRank - matematyczny algorytm stworzony przez Google. Daje on ocenę strony w skali 1-10.


AT - Anchor Text ? tekst zawarty w znaczniku <a href=?></a>


Content - Zawartość strony


Link popularity ? wartość określająca ilość linków prowadzących do Twojej strony, na stronach zaindeksowanych w Google.


FSB ? sytuacja, kiedy Google daje nowym stronom wysoką pozycję w Google, na krótki okres czasu.


Filtr ? obniżanie pozycji strony na daną frazę, za nieuczciwe zagrania podczas pozycjonowania.


Link bezpośredni ? czyli najbardziej wartościowy, który prowadzi bezpośrednio na stronę, bez żadnego przekierowania.

6. Przydatne linki i narzędzia.

Jest to ostatni rozdział tego artykułu. Masz już odpowiednią wiedzę na temat podstaw, aby nie zgubić się w temacie pozycjonowania stron internetowych.

Nawet bez dowiadywania się o dodatkowych metodach, opisana tu wiedza wystarczy Ci, aby wypozycjonować stronę na mało konkurencyjną frazę ? powinieneś spróbować, bo żadna książka nie będzie dla Ciebie tak pomocna, jak trening.

Na zakończenie podam Ci nazwy narzędzi, które mogą Ci się przydać, oraz adresy stron, które warto odwiedzić. Miej jednak na względzie to, że w momencie kiedy czytasz ten artykuł, niektóre strony mogą już nie być dostępne pod poniższymi adresami, chociaż postaram się je aktualizować.

Przydatne rozszerzenia do przeglądarki Firefox:
SeoToolbar
Live PageRank

Pomocne adresy:
http://www.twojapozycja.pl
http://www.xinureturns.com
http://www.seochat.com
http://www.linkvendor.com
http://www.gcity.pl
http://www.seotory.pl


Spisy katalogów stron:
http://www.seo.net.pl
http://www.katalogi.net.pl
http://www.katalogiseo.info
http://www.katalogi.u3.pl
http://www.katalogi.eofe.info

I pamiętaj ? nie dodawaj swojej strony do wyszukiwarek ? zadbaj o to, aby to ich roboty same Cię znalazły.
Powodzenia Wesoly





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Linki

Copyrights

Tłumaczenie: Polski Support MyBB Silnik MyBB Styl: Darek